Ga naar de hoofdinhoud

Circulatie plan Sint-Amandsberg

Van "Wijkmobiliteitsplan Sint-Amandsberg"

Ga naar het project

De ervaring in Gent en omliggende gemeenten die reeds een plan hebben zijn zeker niet blij en blijven in de kou staan na de invoering van hen opgedrongen plan , daarom stel ik voor om gewoon alles bij het oude te laten , iets wat tot nu toe werkte moet niet veranderd worden . Stop deze bijna ziekelijke hervorming drang van de huidige schepen & C°

Reacties(11)

Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Peter Paul V.
Geplaatst door:Peter Paul V.
4 jaar geleden
Graag wel een circulatieplan voor Sint-Amandsberg. Het is tijd voor een veiligere, gezondere wijk. Het is eigenlijk ongelooflijk hoe lang we de privileges van automobilisten zo lang hebben getolereerd.
    Profiel van M. .
    Geplaatst door:M. .
    4 jaar geleden
    @Peter Paul V. het kan niet de bedoeling zijn van een circulatieplan om enkel maar automobilisten het leven zuur te maken of 'hun privileges te ontnemen' zoals U dat noemt. Voor mij moet de bedoeling zijn om de leefbaarheid en veiligheid te verbeteren, en dat kan wanneer alle weggebruikers elkaar respecteren, hier en daar geholpen door infrastructurele ingrepen aan de pijnpunten. Ik heb hier al enkele goede voorstellen gezien, dus ben geen voorstander van een status quo maar ook allerminst van knippen en dergelijke zware ingrepen in de circulatie.
      Profiel van Peter Paul V.
      Geplaatst door:Peter Paul V.
      4 jaar geleden
      @Marc B. Wat mij betreft zou het een wenselijke uitkomst zijn als de privileges van auto's worden afgebouwd en daarmee het aantal auto's in de wijk zou afnemen. Er wordt nog altijd een veel te groot deel van de publieke ruimte opgeëist door auto's en infrastructuur voor de auto, en dit komt de leefbaarheid niet ten goede.
        Profiel van M. .
        Geplaatst door:M. .
        4 jaar geleden
        @Peter Paul V. gelieve doel en middel niet met elkaar te verwisselen. Ik denk dat in bepaalde situaties de privileges van auto's best mogen ingeperkt worden waar ze de veiligheid van andere weggebruikers bedreigen. Maar maak aub van het verminderen van aantal auto's en de benodigde infrastructuur geen doel op zich. Ik fiets zoveel ik kan en gebruik mijn auto enkel wanneer het moet, want voor zijn plezier moet men dit niet meer doen. Vergeet niet dat er heel wat mensen zijn die hun auto nodig hebben voor het werk, en ook ouderen en mindervalide mensen voor wie de auto noodzakelijk is voor hun mobiliteit en zelfstandigheid. Als u deze groepen wil treffen, gaat het lijnrecht in tegen de hoofddoelstelling van dit mobiliteitsplan ' De Stad Gent wil dat het goed leven is in Sint-Amandsberg, met aangename straten, schone lucht, veilig verkeer voor jong en oud.' (en ik mag toch wel vermoeden dat de stad Gent de leeftijdsgroepen tussen jong en oud hier niet van wil uitsluiten).
          Profiel van Annelies P.
          Geplaatst door:Annelies P.
          4 jaar geleden
          Er zijn ook andere geluiden. Ik werk in het centrum en heb veel collega's die van verder komen en het mobiliteitsplan zeker niet omarmden. Omdat ze gedwongen werden, moesten ze wel overschakelen. De meesten kochten een elektrische fiets. Ze worden nu betaald voor hun woon-werk-verkeer, doen er amper langer over, hebben beweging in de buitenlucht, sparen geld voor de fitness uit én de 10 EUR parkeergeld die ze voordien iedere dag betaalden, ... Ze moesten wennen aan de weersomstandigheden, uitzoeken hoe je je daarnaar moet kleden. Nu is er eigenlijk niemand van hen die terugwil, al is er ook niemand van hen die vrijwillig of met plezier de overstap zou gemaakt hebben.
          • 5 likes
          Profiel van P G.
          Geplaatst door:P G.
          4 jaar geleden
          @Annelies P. U zegt het zelf omdat ze gedwongen werden.Ik wil niet gedwongen worden.Vele van die zogezegde overgeschakelde parkeren hun wagen in de randgemeenten halen hun fietske uit de koffer om naar hun werk te rijden.Wij als bewoners moet dan maar verder gaan zoeken naar een steeds schaarser wordende parkeerplaats.mvg
          • 4 likes
          Profiel van Annelies P.
          Geplaatst door:Annelies P.
          4 jaar geleden
          @P G. Ah, maar dat is ook een waardevolle opmerking. Als dat de grote frustratie is, kan je dat misschien ook voorstellen: om parkeerplaatsen enkel voor bewoners te hebben in bepaalde straten die onder druk staan? Of om parkeren betalend te maken voor niet-bewoners tijdens de week? Er zijn misschien nog opties?
            Profiel van A R.
            Geplaatst door:A R.
            4 jaar geleden
            Alles bij het oude laten, nee bedankt. Er is te veel gemotoriseerd verkeer en niet genoeg plaats voor voetgangers en fietsers. Iedereen heeft baat aan minder lawaai en betere lucht, ook wie het niet beseft.
            • 2 likes
            Profiel van Atilaz W.
            Geplaatst door:Atilaz W.
            4 jaar geleden
            @A R. Dit is gewoon het standpunt van een narcist die denkt dat de fiets een wondermiddel is . Sta in voor uw eigen verplaatsingen op de manier dat u dat wil en niet op de manier die u opgedrongen wordt. En als u nu werkelijk denkt dat Gent centrum een luchtbel met gezondere lucht vasthoud zit u ver naast de waarheid !! Arm Gent waar het leven ooit goed was.
            • 2 likes
            Profiel van Mahmut K.
            Geplaatst door:Mahmut K.
            4 jaar geleden
            @A R. Beste ar door zoveel omwegen te creëren word het luchtkwaliteit er niet beter op ,je beseft niet dat al die omwegen en knips juist voor meer co2 uitstoot zorgen. ik vind dat Atilaz W. Groot gelijk heeft wat al werkt en goed draait hoeft niet te veranderde in een slecht draaiende stad
            • 2 likes
            Profiel van Kurt D.
            Geplaatst door:Kurt D.
            4 jaar geleden
            @A R. Zoals al eerder aangehaald, veel van het gemotoriseerd verkeer zijn mensen die hun auto nodig hebben voor hun werk. Er zitten niet alleen pendelaars tussen die van thuis naar hun werk rijden, maar veel busjes en vrachtwagens. En het is veiligere, beter voor het milieu om deze vlot (en dat is niet snel rijden) op hun bestemmingen te laten geraken. Dus knips en omrijden helpt ons zeker niet vooruit wat veiligheid en minder co2 uitstoot betreft.
            • 1 like

            Delen

            Geplaatst door

            Profiel van Atilaz W.Atilaz W. op 16 december 2021

            Huidige status

            gezien

            Tags

            Auto of vrachtvervoer - snelheid
            Auto of vrachtvervoer - verkeersdrukte
            Parkeren

            Locatie

            Unable to display map. WebGL2 support is required.
            Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
            https://esriurl.com/webgl-faq
            Powered by Esri