CLUSTER C – Eenrichtingsverkeer in de Bromeliastraat
Van "Wijkmobiliteitsplan Sint-Amandsberg"
Ga naar het project
In de Heiveldstraat en de straten in de buurt (tussen de Antwerpsesteenweg, de Nieuwelaan en de Victor Braeckmanlaan) is het niet veilig. Er rijden veel auto’s en ze rijden te snel. Dat moet veranderen, want de straat ligt in de buurt van een school. Het is ook een belangrijke route voor fietsers. Daarom willen we hier minder autoverkeer. Dat zal ervoor zorgen dat de Heiveldstraat en omgeving veiliger en rustiger wordt. Er is dan meer plaats voor voetgangers en fietsers. Zo wordt de buurt veiliger en rustiger om te wonen. Maar in het verkeer is alles met elkaar verbonden. Daarom moeten we altijd rekening houden met de effecten van een verandering in één straat op de straten in de omgeving.

Het autoverkeer rijdt in één richting in de Bromeliastraat tussen de Heiveldstraat en de Oscar De Reusestraat. Fietsers kunnen in twee richtingen rijden.
