CLUSTER E - Hogeweg, Grondwetlaan en N70a
Van "Wijkmobiliteitsplan Sint-Amandsberg"
Ga naar het project
We maken de oversteken op deze grote wegen veiliger. Onder andere door verkeerslichten. Heb jij nog andere voorstellen om deze assen veiliger te maken?

Reacties(10)
Meest recente reacties zijn geladen.
Geplaatst door:Anoniem
2 jaar geleden
regel de bestaande verkeerslichten beter af. Vierkant groen veroorzaakt soms file in visitatiestraat. Op potuit moet een voetganger een vijftal volle minuten wachten op groen. enkel op aanvraag bovendien, dus sommigen staan daar echt lang
Profiel van Rijk v.
Geplaatst door:Rijk v.
2 jaar geleden
Ben geen voorstander van meer verkeerslichten. In mijn ervaring is dit totaal overbodig, want voetgangers krijgen altijd direct voorrang als ze bij het zebrapad staan, in ieder geval op de Antwerpsesteenweg.
Als deze er toch komen, zou ik in ieder geval pleiten om deze 's avonds uit te schakelen om de doorstroming niet teveel te hinderen (zowel voor fietsers als automobilisten): https://participatie.stad.gent/nl-BE/ideas/verkeerslichten-s-avonds-oranje-laten-knipperen
Profiel van M. .
Geplaatst door:M. .
2 jaar geleden
Bijkomende verkeerslichten gaan de verkeersdoorstroming echt wel verder stremmen, zie het 'vierkant groen' kruispunt tussen Visitatiestraat-Hoge Weg-Grondwetlaan-Bernadettestraat waar nu vaak heel lange files staan. Maar de oversteekplaatsen kunnen beter, met een eiland in het midden waar mogelijk en aandacht voor zichtbaarheid van de voetgangers. En als er handhaving zou zijn op de maximumsnelheid van 50 km/h zou dat al veel helpen.
Profiel van Stefan A.
Geplaatst door:Stefan A.
2 jaar geleden
Zebrapaden aan beide kanten van de oversteekplaatsen (is nu niet overal het geval).
Profiel van Stefan A.
Geplaatst door:Stefan A.
2 jaar geleden
Bredere parkeervrije stroken op de grote assen: dat verhoogt de zichtbaarheid van aankomend verkeer en van overstekende fietsers en voetgangers. Bij voorkeur krijgen deze stroken dan een (lage) groene invulling.
Profiel van Stefan A.
Geplaatst door:Stefan A.
2 jaar geleden
Een verlaging van de maximumsnelheid zou het sowieso al een stuk veiliger maken. Verlaag de toegelaten snelheid op de stukken waar nu 50 mag gereden worden naar 30. Veiliger en leefbaarder voor iedereen!
Profiel van Peter D.
Geplaatst door:Peter D.
3 jaar geleden
Het veiliger maken van deze as doe je niet enkel door naar de auto te kijken. Nergens spreekt men van de openbare verlichting die op deze as zeer vaak defecten kent, op sommige plekken ruim onvoldoende is of op sommige oversteekplekken niet voorzien is. Voeg de verbetering van de openbare verlichting toe aan het plan.
Geplaatst door:Anoniem
3 jaar geleden
@Peter D. Spijtig maar ze kijken inderdaad altijd naar de auto's.Deze zijn verketterd door mr Wattheew de enkele zondebokken van alles mvg
Profiel van Rijk v.
Geplaatst door:Rijk v.
2 jaar geleden
En als de auto's vaststaan, kan de bus er ook niet langs…
Profiel van Rijk v.
Geplaatst door:Rijk v.
2 jaar geleden
@Peter D. Eens. Goede verlichting en een herinrichting van de weg waardoor men zich houdt aan de maximumsnelheid van 30km/u, en er zouden geen stoplichten meer nodig zijn om veilig over te steken.
Heb een voorstel gedaan hiervoor: https://participatie.stad.gent/nl-BE/ideas/heraanleg-antwerpsesteenweg-west-met-gescheiden-verhoogd-fietspad
Delen
Geplaatst door
Huidige status
voorstel
Locatie
Unable to display map. WebGL2 support is required.
Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
https://esriurl.com/webgl-faq