Dit idee wordt door deze indiener niet verder uitgewerkt tot een plan.
Edmond Van Beverenplein vergroenen
Van "Bloemekenswijk"
Ga naar het project

Budget
EUR 30.000
Beschrijving
Het vergroenen van het plein. Zodat het een ontmoet plek wordt voor jong en oud. Het geeft een ruimtelijker gevoel voor bewoners en dit fleurt het centrum van de Bloemekeswijk. Hier zal vooral de groendienst een grote rol opnemen zodat we een zeer mooi groen plein hebben of mag ik zelfs dromen van een park.
Officiële updates
Laatste update: 30 januari 2023
Geplaatst op 30 januari 2023
Reacties(9)
om te kunnen reageren.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Karolien Lecoutere w.
Geplaatst door:Karolien Lecoutere w.
3 jaar geleden
Dit idee wordt door deze indiener niet verder uitgewerkt tot een plan.
Profiel van Maarten M.
Geplaatst door:Maarten M.
4 jaar geleden
Beste Oscar,
ook ik ben geinteresseerd welk draagvlak er is voor dit project binnen de wijk. Het lijkt me interessant om het gevraagde bedrag te verhogen. Ik begrijp natuurlijk de solidariteit tegenover de andere projecten, maar extra middelen door samenwerking met de stadsdiensten (groendienst, wegendienst) voor ontharding e.d. is geen evidente wanneer zij hiervoor in het huidige beleid geen geld voorzien hebben op die plek...
Profiel van Oscar J.
Geplaatst door:Oscar J.
4 jaar geleden
@Maarten M. klopt budget was enkel bekeken naar vlak van ontharding maar dit kan denk ik wel verhoogd worden, maar hangt vanaf in hoever de vergroening gaat. wordt het een park jah veel grote, wordt het een groen parkeerzone dan is de budget waarschijnlijk minder. Ik bekijk vooral naar hoe willen we de bloemekeswijk tegenover de burgers en bezoekers weerspiegelen (een parkingplek of een mooie wijk met een groen hart). Ik denk ook dat de mogelijkheid er is om de markt te verplaatsen naar de uco sit of zelfs te verplaatsen, of naar terug naar de frans van ryhovelaan. Nu dat zijn verdere stappen ik zie dat het VBP vaak terug komt en dat het nu tijd is om het aan te pakken. Dit is een meerwaarde voor iedereen van elke klasse, ras , leeftijd, ... .
Profiel van Maarten M.
Geplaatst door:Maarten M.
4 jaar geleden
@Oscar J.
Ik ben benieuwd of jullie met Els en de anderen die rond van Beverplein ideeen hebben, al hebben samen gezeten. Samen 1 dossier vormen is sterker ;-)
Profiel van Oscar J.
Geplaatst door:Oscar J.
4 jaar geleden
@Maarten M. nog niets gehoord van @Els H. @Els H. maar zou inderdaad interessant zijn zo gaat de boodschap veel concreter en duidelijker zijn.
Profiel van Oscar J.
Geplaatst door:Oscar J.
4 jaar geleden
@Els H. klinkt als een plan. je zegt maar wanneer het past
Profiel van Els H.
Geplaatst door:Els H.
4 jaar geleden
Dag Oscar, moeten we niet gaan samenwerken? Een nieuw centrumplein dmv een burgerraad met als doel o.a. vergroenen?
Een keer afspreken? groetjes els
Profiel van Maarten M.
Geplaatst door:Maarten M.
4 jaar geleden
@Els H. Beste Els, zou je mij willen uitnodigen???
mailtje naar maarten.merveille@torekevzw.be
Profiel van Oscar J.
Geplaatst door:Oscar J.
4 jaar geleden
Delen
Geplaatst door
Huidige status
idee vaart andere koers
Tags
Gemeenschapsvorming
Wonen
Gezondheid en welzijn
Duurzame ontwikkeling
Natuur en biodiversiteit
Sociale inclusie
Locatie
Unable to display map. WebGL2 support is required.
Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
https://esriurl.com/webgl-faq