Intergenerationeel lunchgesprek 6 mei 2022
Van "Laat je inspireren en deel"
Ga naar het project

Op 06 mei 2022 organiseerde Jong en Oud in Gent in het NT-Gent een intergenerationele ontmoeting met als doel ontmoeting en gewaarwording.
de deelnemers bestonden uit 30 stadsmedewerkers uit verschillende diensten, 20 leerlingen van het secundair kunstinstituut en 20 senioren uit gent. De oudste deelnemer was 84 jaar (1938), de jongste was 17 (2005). We hebben hierdoor 5 generaties samengebracht: stille generatie (> 1939), babyboomers (1940-1955), verloren generatie (1956-1970), pragmatische generatie (1971-1985), millennial (1986-2000) en digital natives (<2000).
Het evenement begon met Pascal Roskam (lesgever Hogent) die een lezing gaf over generatietheorieën en wat dit concreet teweeg brengt op de werkvloer. Hierna namen de deelnemers plaats aan tafel gemixt tussen de generaties heen. Toen werd er aan de slag gegaan rond alledaagse vragen met betrekking stad Gent en cultuur.
