Ga naar de hoofdinhoud

Natuur troef

Van "Een nieuwe inrichting voor het Wolterspark: reageer op de eerste schetsen"

Ga naar het project

Ook via de Denderlaan kan je het park betreden. De graffitimuur blijft, maar we mikken op een samenspel tussen klimgroen en graffiti. Ook de blinde gevel in de Denderlaan wordt vergroend. Het wandelpad splitst zich hier op. Links brengt het pad je langs grasvelden en bloemrijke borders naar Kunsthart Vzw, het buurthuisje of de kleinere speelzone.

Sla je rechts af, dan kom je via een slingerend wandelpad in het meer rustige deel van het park. Het bestaande bosje heeft al een grote natuurwaarde, maar we willen dit nog versterken. Er komen meer bomen en struiken. Dat is niet alleen goed als buffer voor de spoorweg, maar ook voor de fauna en flora die de spoorweg gebruiken als natuurlijke verbinding. We zetten in op een avontuurlijke, landschappelijke inrichting met aandacht voor natuur en biodiversiteit.

In bijlage vind je het totale plan. Zo kan je beter zien hoe het simulatiebeeld past binnen het groter geheel van het park.

Wil je nog iets toevoegen aan het plan of heb je suggesties? Hieronder kan je reageren.

Reacties(3)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Jasmien P.
Geplaatst door:Jasmien P.
5 jaar geleden
Gezien het toenemende aantal hittegolven elk jaar zouden waterpartijen ook leuk zijn ter afkoeling. Een soort van fonteintjes die waterstralen uit de grond spuiten bv en waar kinderen knn in spelen. Wat gebeurt er met het vervallen gebouw aan de spoorweg? Wordt dit opgeknapt?
    Profiel van Ward B.
    Geplaatst door:Ward B.
    5 jaar geleden
    Ik zie het niet op het ontwerpplan daarmee dat ik het even wou aanhalen. De vergroening van de spoorwegmuur langs de denderlaan is heel welgekomen. Deze muur kan volledig met een klimplant (klimop = schaduwtolerant) bedekt worden. Ik hoop dat er in het park ook enkele fruitbomen verschijnen, ander eetbaar groen is zeker ook een must.
      Profiel van Jessie D.
      Geplaatst door:Jessie D.
      5 jaar geleden
      Ik vind dat er erg veel wandelpaden voorzien zijn, vooral centraal in het park lijkt me wat overdreven in zo een klein park. Voor de kleine kinderen is reliëf leuk om te spelen/fietsen...dat ontbreekt nu nog vind ik..
        Totaal aantal likes: 4, totaal aantal dislikes: 0
        . Je kunt niet langer reageren op ideeën in Een nieuwe inrichting voor het Wolterspark: reageer op de eerste schetsen. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Een nieuwe inrichting voor het Wolterspark: reageer op de eerste schetsen

        Delen

        Geplaatst door

        Huidige status

        voorstel