Ga naar de hoofdinhoud

NOG MEER GROEN

Van "Jouw idee voor het nieuwe Duifhuispark?"

Ga naar het project

Uit de bevraging bleek duidelijk dat het groen in het park sterk wordt gewaardeerd en dat er nog meer planten en bomen mogen komen, en minder verharding.

In het praatplan wordt het park inderdaad groener ingekleurd:

  • Een groot deel van de tegels aan de speelzone maakt plaats voor gras.
  • Er komen bomen bij: fruitbomen aan de kant van de Rijsenbergstraat (de oude berk wordt wel weggenomen), extra bomen in de speelzone, een bomencirkel rond het grasveld en enkele bomen in de avontuurlijke speelhoek.
  • Aan de randen worden extra struiken en bomen aangeplant.
  • Verder worden kruidenrijke grasmengsels ingezaaid. Die zorgen voor bloei en biodiversiteit. In de centrale cirkel en rond de speelzone wordt het gras kort gehouden, zodat je erop kan lopen en spelen. Andere delen, aan de avontuurlijke speelhoek en aan de randen, worden maar weinig gemaaid en daar mogen het gras en de kruiden langer groeien. Door het maaien van graspaden blijft alles wel goed toegankelijk.
  • Ook beide ingangen van het park worden groener: een deel van de verharding wordt uitgebroken en er komen bomen, struiken en gras bij.

Wat vind je hiervan? Hieronder kan je reageren.

Reacties

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Totaal aantal likes: 2, totaal aantal dislikes: 0
. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Jouw idee voor het nieuwe Duifhuispark?. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Jouw idee voor het nieuwe Duifhuispark?

Delen

Geplaatst door

Huidige status

voorstel