Oversteekplaats voor fietsers Antwerpsesteenweg - Halvemaanstraat
Van "Wijkmobiliteitsplan Sint-Amandsberg"
Ga naar het project
Veel fietsers, waaronder ikzelf, komen van Dampoort via de Antwerpsesteenweg en rijden via de Halvemaanstraat naar Sint-Amandsberg. Nu is het gevaarlijk om over te steken van het fietspad van de Antwerpsesteenweg naar de Halvemaanstraat. Een vriendin met kleine kindjes rijdt zelfs helemaal om om dit punt te vermijden.
Een (schuine) oversteekplaats voor fietsers (al dan niet met voorrang, haaietanden voor het autoverkeer) zou een grote verbetering zijn op vlak van verkeersveiligheid en doorstroming voor de fietsers.
Reacties
Delen
Geplaatst door
Huidige status
voorstel
Tags
Fietsen - algemeen: comfort en fietsroutes
Fietsen - veiligheid en oversteekbaarheid
