parkeerdruk
Van "Wijkmobiliteitsplan Sint-Amandsberg"
Ga naar het project
De vernieuwde Verkortingstraat is zoveel beter qua veiligheid en uitzicht. We wachten echter nog op de bomen. Maar...
De parkeerdruk was al groot en door het verlies van veel parkeerplaatsen is de parkeerdruk nog groter. Er wordt vergeten dat onze straat ook een 'commerciële' straat is: druk bezocht door -met de autoverplaatsende- dansers in Polariteit, het feestzaaltje, het kerkhof en binnenkort ook nog het restaurant. Groene betaalzone levert geen voordeel op voor de bewoners. Wij moeten vaak onze auto parkeren, waar er nog een zeldzame plaats is, ver weg op de Antwerpsesteenweg dat ook altijd al verzadigd is.
We verplaatsen ons binnen de stadsring van Gent altijd met de fiets maar voor sommige verplaatsingen heb je een auto nodig. Dan betekent comfortabel wonen in de stad ook plaats hebben voor jouw enige auto in de nabijheid.
