Ga naar de hoofdinhoud

Rodenbachstraat geschikt maken voor busverkeer als lijn 38/39 zou blijven

Van "Wijkmobiliteitsplan Sint-Amandsberg"

Ga naar het project

Momenteel rijden door de Albrecht Rodenbachstraat heel wat buslijnen, jammer genoeg rijden deze bussen vaak met onaangepast snelheid.

de Rodenbachstraat is echter in slechte staat en niet geschikt om dergelijk verkeer te dragen: de laag asfalt (die ondertussen in slechte staat is) verbergt enkel een kasseiweg die niet de juiste fundering heeft om dergelijke busverkeer te dragen.

De trillingen zorgen voor schade in verschillende huizen. Als de plannen wijzigen en de buslijnen 38/39 alsnog worden behouden zou deze straat fundamenteel moeten worden aangepakt zodat deze wordt aangepast aan het zware busvekeer (gelede bussen van +/- 18 ton, 1 bus/15min).

Reacties(1)

Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Luc V.
Geplaatst door:Luc V.
4 jaar geleden
Beste Ruben, Hoelang woon jij al in deze straat?? Het zal nu toch al meer dan 5 jaar geleden zijn dat ik om dezelfde redenen Stad Gent zwaar onder druk heb gezet. Intussen is er jaren geleden een nieuwe en dikkere laag asfalt is gelegd waardoor de hinder merkelijk is verbeterd !! Ik hoor en voel geen enkele bus meer passeren, en ik ga er sowieso toch vanuit dat deze bussen binnenkort uit onze straat verdwijnen.

    Delen

    Geplaatst door

    Profiel van Ruben M.Ruben M. op 24 januari 2022

    Huidige status

    gezien

    Tags

    Auto of vrachtvervoer - snelheid
    Auto of vrachtvervoer - verkeersdrukte
    Openbaar vervoer

    Locatie

    Unable to display map. WebGL2 support is required.
    Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
    https://esriurl.com/webgl-faq
    Powered by Esri