Ga naar de hoofdinhoud

Uitbouw van een volwaardige fietsstraat vanaf de Dampoort richting Wonderwoud

Van "Wijkmobiliteitsplan Sint-Amandsberg"

Ga naar het project

Ik ben een grote voorstander van een volwaardige, voor fietsers voldoende veilige, fietsstraat vertrekkende vanaf de Dampoort station/Gent-Centrum. Deze zou dan via de Spijkstraat, Halvemaanstraat, Visitatiestraat verder lopen naar de toekomstige 4de groenpool van Gent: het Wonderwoud.

Met een volwaardige fietsstraat bedoel ik: qua bedekking, veilig voor fietsers en minder aantrekkelijk voor doorgaand gemotoriseerd verkeer.

Het idee, in september 2021 dat op tafel lag tijdens een praattafel in het buurtcentrum Doornakkerstraat, om bovenop de talud in de Groene Banaan een fietssnelweg aan te leggen, zie ik helemaal niet zitten. 1 volwaardige fietsas lijkt mij voldoende.

Reacties

Delen

Geplaatst door

Huidige status

gezien