verkeersveiliger en geluidshinder beperken
Van "Sint-Amandsberg"
Ga naar het project

Budget
Beschrijving
- Verkeersveliger
In de Antwerpsesteenweg mag men maximaal 50 km/u rijden, doch de baan wordt vaak gebruikt als racebaan, waarbij men er niet om schuwt om aan hoge snelheden (90 of meer) elkaar nog eens ferm voorbij te steken. Richting Gent is dit immers de laatste rechte lijn van zo 'n goeie 2 km alvorens men moet afremmen aan Potuit. Richting Lochristi idem dito maar dan tot aan het kruispunt met de Nieuwelaan. De straat nodigt dit ook uit , er is geen enkel verkeersremmend element aanwezig, het lijkt wel een snelweg. Enkele van deze elementen (bij voorkeur geen drempels , er zijn andere oplossingen,....) gepaard gaande met een pak meer groenvoorzieningen (bomen,...) zouden al heel wat effect hebben en ook heel wat mooier ogen.
2. Het eerste punt veroorzaakt heel wat geluidshinder wanneer de roekeloze automobilisten nog eens goed optrekken om elkaar voorbij te steken. Anderzijds is het ook zo dat de Nieuwelaan, parallelbaan met de Antwerpsesteenweg) een stelplaats is voor vrachtwagens. Heel vaak worden er ook een gans weekend koelwagens geplaatst en die veroorzaken heel wat geluidshinder, waar wij als buurt helaas geen andere optie hebben dan de politie te bellen. Bovendien is het ook een vreselijk lelijk zicht om op deze manier komende van Lochristi Gent te benaderen. Er moeten toch andere meer afgelegen stelplaatsen mogelijk zijn voor vrachtwagens?
