Ga naar de hoofdinhoud

Zitelementen

Van "De toekomst van het Seghersplein"

Ga naar het project

De borders van de groenzones worden deels afgewerkt als mooie zitranden. Daarnaast worden nog losse banken (met leuning) en picknicktafels voorzien.

Zal dit het ontmoeten op het plein beter maken?

Officiële updates

Laatste update: 12 december 2022

Reacties(6)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Reacties genoteerd tijdens de gesprekken op het Seghersplein eind oktober: geen zitplaatsen, picknicktafels want mensen drinken/drugs positief, maar voldoende ruimte hangmatten "mijn doelgroep" maakt zeker gebruik van het plein, hoop dat deze ook kunnen blijven. Een enkeling is dakloos. Voor hen is dit een ontmoetingsplek opletten voor nachtlawaai - picknickbanken trekken volk aan de zitranden zijn tof (onderhoud!) zitelementen op het voorplein van het WGC - zijde straat - als afbakening voor spelende kinderen, is veiliger mix aan zitlementen is leuk belangrijk, wel net houden de praatbank terug laten komen, meer houten banken kan één van de zeshouden (tegenover de kiosk) deels ingericht worden als podium, zodat de muzikanten een beetje hoger staan en zichtbaar zijn voor iedereen (maw bredere boord voorzien) - het WGC meer bij het pleintje betrekken door bv extra zitelementen te plaatsen langs de geven van het WGC - los meubilair zorgt niet voor eenheid gemengd aanbod, acceptatie van de hangmannen, aan speelzone wel iets om te zitten maar niet om te drinken, picknicktafels weg voldoende banken met leuningen cfr Pierkespark, maakt groot verschil positief, schaduw wel positief, niet gezellig andere mensen - hoekjes om gesprekken te voeren - met leuningen banken met leuningen voor ouderen hoe meer, hoe beter, mix van bewoners realiseren zeer positief - zeer mooie referentiebeelden picknicktafels - ronde tafels met banken goed, voldoende elementen visuele verbetering - maar het gebruik ervan? ja, mix op het plein, wel overlast van de picknickbanken, meerderheid banken met leuning nee, zo weinig mogelijk mensen laten hangen positief, zitelementen in "centrum" plein positief, overlast niet te vermijden positief, houten afwerking positief, leuning! zo veel mogelijk, goede banken positief, maar te veel zorgt voor overlast de mensen die er nu zitten, zullen anderen weg houden Meer banken Nu niet zo goed, meer banken ook voor oudere mensen Graag meer bankjes, een mooier plein Zeker, liefst met hout
    Profiel van Sofie D.
    Geplaatst door:Sofie D.
    4 jaar geleden
    Naast wandel- en zitplekken, graag duidelijke fietsdoorweg van Seghersplein naar park/Groendreef.
    • 2 likes
    Profiel van Wouter V.
    Geplaatst door:Wouter V.
    4 jaar geleden
    Zeer belangrijk voor om het Seghersplein als ontmoetingsplek in te richten. Zorg misschien voor voldoende comfortabele zitgelegenheden voor de senioren.
    • 3 likes
    Profiel van Tina P.
    Geplaatst door:Tina P.
    4 jaar geleden
    Dit lijkt me een leuk gegeven, zouden deze zitranden in hout afgewerkt worden?
      Profiel van bouke b.
      Geplaatst door:bouke b.
      4 jaar geleden
      Zit- en picknickbanken: ja! Zo kunnen ook mensen met minder geld (die geen terrasje kunnen doen) genieten van het plein. En wie niet goed te been is, kan even uitrusten. En iedereen kan er een lief opdoen - of toch minstens een praatje slaan.
      • 3 likes
      Profiel van Thijs M.
      Geplaatst door:Thijs M.
      4 jaar geleden
      zeer leuk! ook: kunnen de 'anti-parkeerpaaltjes' niet beter worden vervangen door heel lange zitbanken (hier en daar onderbroken), of eventueel muurtjes - of nog beter: een grachtje? - met zitgelegenheid? Want paaltjes zijn uiteindelijk ook maar inspiratieloze paaltjes. maak de barrière die hier wordt opgeworpen aangenaam en nuttig - bv. voor mensen die wachten bij bpost of op hun sezer pizza :)
      • 5 likes
      Totaal aantal likes: 16, totaal aantal dislikes: 0
      . Je kunt niet langer reageren op ideeën in De toekomst van het Seghersplein. Je kunt niet langer reageren op ideeën in De toekomst van het Seghersplein

      Delen

      Geplaatst door

      Profiel van Nele V.Nele V. op 7 oktober 2022

      Huidige status

      voorstel