De wijkregisseur vulde de reacties op het participatieplatform aan met de reacties die de Stad (eind oktober) sprokkelde tijdens de gesprekken op het Seghersplein.
Zitelementen
Van "De toekomst van het Seghersplein"
Ga naar het project

De borders van de groenzones worden deels afgewerkt als mooie zitranden. Daarnaast worden nog losse banken (met leuning) en picknicktafels voorzien.
Zal dit het ontmoeten op het plein beter maken?
Officiële updates
Laatste update: 12 december 2022
Geplaatst op 12 december 2022
Reacties(6)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Stefaan Vervaet W.
Geplaatst door:Stefaan Vervaet W.
4 jaar geleden
Reacties genoteerd tijdens de gesprekken op het Seghersplein eind oktober:
geen zitplaatsen, picknicktafels want mensen drinken/drugs
positief, maar voldoende ruimte
hangmatten
"mijn doelgroep" maakt zeker gebruik van het plein, hoop dat deze ook kunnen blijven. Een enkeling is dakloos. Voor hen is dit een ontmoetingsplek
opletten voor nachtlawaai - picknickbanken trekken volk aan
de zitranden zijn tof (onderhoud!)
zitelementen op het voorplein van het WGC - zijde straat - als afbakening voor spelende kinderen, is veiliger
mix aan zitlementen is leuk
belangrijk, wel net houden
de praatbank terug laten komen, meer houten banken
kan één van de zeshouden (tegenover de kiosk) deels ingericht worden als podium, zodat de muzikanten een beetje hoger staan en zichtbaar zijn voor iedereen (maw bredere boord voorzien) - het WGC meer bij het pleintje betrekken door bv extra zitelementen te plaatsen langs de geven van het WGC - los meubilair zorgt niet voor eenheid
gemengd aanbod, acceptatie van de hangmannen, aan speelzone wel iets om te zitten maar niet om te drinken, picknicktafels weg
voldoende banken met leuningen cfr Pierkespark, maakt groot verschil
positief, schaduw wel positief, niet gezellig
andere mensen - hoekjes om gesprekken te voeren - met leuningen
banken met leuningen voor ouderen
hoe meer, hoe beter, mix van bewoners realiseren
zeer positief - zeer mooie referentiebeelden
picknicktafels - ronde tafels met banken
goed, voldoende elementen
visuele verbetering - maar het gebruik ervan?
ja, mix op het plein, wel overlast van de picknickbanken, meerderheid banken met leuning
nee, zo weinig mogelijk mensen laten hangen
positief, zitelementen in "centrum" plein
positief, overlast niet te vermijden
positief, houten afwerking
positief, leuning!
zo veel mogelijk, goede banken
positief, maar te veel zorgt voor overlast
de mensen die er nu zitten, zullen anderen weg houden
Meer banken
Nu niet zo goed, meer banken ook voor oudere mensen
Graag meer bankjes, een mooier plein
Zeker, liefst met hout
Profiel van Sofie D.
Geplaatst door:Sofie D.
4 jaar geleden
Naast wandel- en zitplekken, graag duidelijke fietsdoorweg van Seghersplein naar park/Groendreef.
Profiel van Wouter V.
Geplaatst door:Wouter V.
4 jaar geleden
Zeer belangrijk voor om het Seghersplein als ontmoetingsplek in te richten. Zorg misschien voor voldoende comfortabele zitgelegenheden voor de senioren.
Profiel van Tina P.
Geplaatst door:Tina P.
4 jaar geleden
Dit lijkt me een leuk gegeven, zouden deze zitranden in hout afgewerkt worden?
Profiel van bouke b.
Geplaatst door:bouke b.
4 jaar geleden
Zit- en picknickbanken: ja! Zo kunnen ook mensen met minder geld (die geen terrasje kunnen doen) genieten van het plein. En wie niet goed te been is, kan even uitrusten. En iedereen kan er een lief opdoen - of toch minstens een praatje slaan.
Profiel van Thijs M.
Geplaatst door:Thijs M.
4 jaar geleden
zeer leuk! ook: kunnen de 'anti-parkeerpaaltjes' niet beter worden vervangen door heel lange zitbanken (hier en daar onderbroken), of eventueel muurtjes - of nog beter: een grachtje? - met zitgelegenheid? Want paaltjes zijn uiteindelijk ook maar inspiratieloze paaltjes. maak de barrière die hier wordt opgeworpen aangenaam en nuttig - bv. voor mensen die wachten bij bpost of op hun sezer pizza :)
Totaal aantal likes: 16, totaal aantal dislikes: 0
. Je kunt niet langer reageren op ideeën in De toekomst van het Seghersplein. Je kunt niet langer reageren op ideeën in De toekomst van het Seghersplein
Delen
Geplaatst door
Huidige status
voorstel
