Ga naar de hoofdinhoud

Je cookievoorkeuren - Stad Gent

Cookies accepteren helpt ons dit platform te verbeteren. Lees ons cookiebeleid.

Stad Gent Home
  • Home
  • Over
  • Veelgestelde vragen

Katelijne V.

Lid sinds 7 september 2020

Alle bijdrage die door deze deelnemer zijn ingediend

Er zijn 6 projecten beschikbaar.
Populair ideeën zijn geladen.

HOE WORDT HET VERNIEUWDE PARK INGEDEELD?

Katelijne V.•5 jaar geleden De indeling van het park blijft in grote mate gelijk. Met een hoofdpad tussen de Duifhuisstraat en de Rijsenbergstraat, een speelzone voor 0- tot 12-jarigen nabij de kiosk, een verhard sportveldje aan de graffitimuur en een groot grasveld aan de kant van de Duifhuisstraat.Dat grasveld krijgt de vorm van een cirkel, met bomen aan de rand. En naast het grasveld komt er een hoek voor avontuurlijk spelen. Aan het grasveld komen ook zitbanken en picknicktafels. Wat vind je hiervan? Hieronder kan je reageren.

ZITTEN EN CHILLEN

Katelijne V.•5 jaar geleden Veel mensen komen naar het park om samen te zijn en elkaar te ontmoeten. De zitbanken zijn dan ook belangrijk en er mogen nog meer picknickmogelijkheden komen, blijkt uit de bevraging.Het praatplan voorziet zitbanken van verschillende lengtes: een 5-tal aan de speel- en sportzone, 2 rond het grasveld en enkele stoeltjes in de boomgaard. En er komen 3 picknicktafels: 1 bij de kiosk en 2 aan het grote grasveld.Het zullen allemaal nieuwe banken en picknicktafels zijn. Aan de lange picknicktafel bij het grasveld zal ook een rolwagen kunnen aanschuiven.De vuilnisbakken krijgen een nieuwe plaats: in de buurt van de nieuwe zitbanken en aan de ingangen.Wat vind je hiervan? Hieronder kan je reageren.

DE INGANGEN

Katelijne V.•5 jaar geleden Nu is het zowel aan de Duifhuisstraat als aan de Rijsenbergstraat niet zo goed zichtbaar dat er een park ligt. Dat kan beter! Daarom zou aan beide kanten een stuk van de verharding worden weggehaald en ingezaaid met een bloemrijk zaadmengsel. Ook de oude poorten verdwijnen. Het nieuwe pad wordt smaller en zo ontstaat ruimte voor bijkomende vaste planten, bomen en struiken.De trottoirs blijven wel gewoon verhard.Wat vind je hiervan? Hieronder kan je reageren.

NOG MEER GROEN

Katelijne V.•5 jaar geleden Uit de bevraging bleek duidelijk dat het groen in het park sterk wordt gewaardeerd en dat er nog meer planten en bomen mogen komen, en minder verharding.In het praatplan wordt het park inderdaad groener ingekleurd: Een groot deel van de tegels aan de speelzone maakt plaats voor gras. Er komen bomen bij: fruitbomen aan de kant van de Rijsenbergstraat (de oude berk wordt wel weggenomen), extra bomen in de speelzone, een bomencirkel rond het grasveld en enkele bomen in de avontuurlijke speelhoek. Aan de randen worden extra struiken en bomen aangeplant. Verder worden kruidenrijke grasmengsels ingezaaid. Die zorgen voor bloei en biodiversiteit. In de centrale cirkel en rond de speelzone wordt het gras kort gehouden, zodat je erop kan lopen en spelen. Andere delen, aan de avontuurlijke speelhoek en aan de randen, worden maar weinig gemaaid en daar mogen het gras en de kruiden langer groeien. Door het maaien van graspaden blijft alles wel goed toegankelijk. Ook beide ingangen van het park worden groener: een deel van de verharding wordt uitgebroken en er komen bomen, struiken en gras bij. Wat vind je hiervan? Hieronder kan je reageren.

EN DE PADEN?

Katelijne V.•5 jaar geleden Veel mensen gebruiken het park als doorsteek tussen de Duifhuisstraat en de Rijsenbergstraat. Dat blijft het hoofdpad. Het wordt met ander materiaal aangelegd, in gebonden halfverharding. Dat is een steen-materiaal met bindmiddel, waardoor het pad goed toegankelijk blijft.Hier en daar voorziet het praatplan een beperkte oppervlakte betontegels van groot formaat: aan de ingangen, aan de zitbanken en picknicktafels, voor het speelveld en een klein deel van de speelzone. Zo is alles vlot toegankelijk voor iedereen.Daarnaast worden ook graspaden gemaaid, op de plekken waar het gras hoger mag groeien.Wat vind je hiervan? Hieronder kan je reageren.

SPELEN EN SPORTEN

Katelijne V.•5 jaar geleden In het park wordt veel gespeeld. De speeltuigen worden sterk gewaardeerd. Er mogen nog meer speel- en sportmogelijkheden komen, vinden bewoners.Het praatplan voorziet deze speel- en sportplekken: Op de huidige speelzone komen er opnieuw speeltuigen voor 0- tot 12-jarigen. Welke dat zijn, bepalen jullie mee. Er blijft een open grasveld. In de hoek naast het grasveld en tegenover de kiosk komt een nieuwe zone voor avontuurlijk spelen. Aan de grafittimuur blijft er een speelveld met basketring. Verder is er een petanqueveld en tafeltennis ingetekend. Wat vind je hiervan? Hieronder kan je reageren.
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
Mogelijk gemaakt doorGo Vocal voorheen CitizenLab