Ga naar de hoofdinhoud

Je cookievoorkeuren - Stad Gent

Cookies accepteren helpt ons dit platform te verbeteren. Lees ons cookiebeleid.

Stad Gent Home
  • Home
  • Over
  • Veelgestelde vragen

Mieke B.

Lid sinds 18 april 2022

Alle bijdrage die door deze deelnemer zijn ingediend

Er zijn 3 projecten beschikbaar.
Populair ideeën zijn geladen.

autodelen in SDW

Mieke B.•4 jaar geleden jonge gezinnen moeten meer en meer rondkomen met minder inkomen / kosten leven. 2 auto's zijn al helemaal voor jonge ouders en ouderen niet haalbaar. een autodeelssysteem zou hierin dit kunnen opvangen. Nu moeten we eerst naar het station van gent voor een deelwagen. Ik zou opteren voor een elektrische deelwagen gezien dit in sint denijs door bewoners gebruikt word en dus vooral zal ontleent worden volgens mij door mensen die 2wekelijkse grote boodschappen moeten doen, die een uitstapje willen doen rond gent , of die dringend een 2de auto nodig hebben voor een korte verplaatsing. Cambio lijkt me hierin een goede partnerhet dorpsplein leent zich hiervoor perfect!

geen geparkeerde wagens op het dorpsplein zelf

Mieke B.•4 jaar geleden Ons dorpsplein is prachtig, met grote bomen en een mooi stadhuis. Jammer genoeg missen we zoveel opportuniteiten wegens geparkeerde wagens. deze nemen alle ruimte in voor bloemen, speeltuigen, ontmoetingruimte voor de buurt, pop up cafeetjes in de zomer..... die 20tal wagens die er geparkeerd staan zouden we toch een optie voor moeten kunnen vinden in de verder gelegen zijstraten, een nieuwe parking aan het gildenhuis, ... eventueel zelfs een mini carpoolparking naast de kortrijksesteenweg? We mogen mensen ook gerust opvoeden en aantonen dat 2min wandelen echt perfect mogelijk is, en gezond voor ons lichaam ( we moeten minstens 150min per week matig bewegen vokgens de WHO , dit halen we in Vlaanderen niet ! ) Groeten Mieke

fietsveiligheid en snelheid

Mieke B.•4 jaar geleden joepie voor de zone 30 maar jammer genoeg vinden auto's die richting beukenlaan naar stad gent of naar sint martens latem en drongen moeten toch nog heel wat sluipwegen. In de woonwijken rond het voetbalplein en in de afsneestraat wordt nog heel vaak te snel gereden. gelukkig is het auto verkeer buiten de spitsuren al veel verbeterd maar op de spitsuren is dit toch een gekende sluiproute. Snelheidskussens of versmallingen in de afsneestraat en autoweg - Noord alsook Kleinkouterken ; zouden dit kunnen oplossen. Dit wordt normaal niet voorzien in zone 30 maar zou wel ervoor zorgen dat zone 30 wordt nageleefd zonder politie hiervoor te moeten inzetten (die capaciteit hebben ze niet) Opletten dat we bij versmalling de fietsers rechtdoor laten fietsen en de auto naar de versmalling sturen! geen versmalling die de fietsers stoort. Dit kan ook met bloembakken heel mooi de straat vormgeven. dezewoonwijk leent zich echt voor speelstraten en woonerven maar is door het sluipverkeer nu niet mogelijk. In het centrum van SDW (Loofblommestraat tot dorpsplein) werd zone 30 goed ingevoerd maar wordt de fiets meestal in de goot geduwd. hoewel de steentjes die er nu liggen de snelheid vertragen van wagens zijn de hobbelige stenen en putten in de weg ook gevaarlijk voor fietsers. zeker voor jonge kinderen is de staat van het wegdek nu gevaarlijk. verder helt de het wegdak af aan de zijkanten wat zorgt voor veel slipgevaar voor fietsers. Zij worden echt op dit hellend vlak geduwd door het wagenverkeer. Versmallingen waarbij de wagen uitwijkt en fiets rechtdoor kan fietsen kunnen helpen, alsook de straten heraanleggen met een goed recht wegdek, antislip fietssuggestiestroken,.... veel succes! Mieke
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
Mogelijk gemaakt doorGo Vocal voorheen CitizenLab