Ga naar de hoofdinhoud

Je cookievoorkeuren - Stad Gent

Cookies accepteren helpt ons dit platform te verbeteren. Lees ons cookiebeleid.

Stad Gent Home
  • Home
  • Over
  • Veelgestelde vragen

Cedric V.

Lid sinds 5 mei 2021

Alle bijdrage die door deze deelnemer zijn ingediend

Er zijn 2 projecten beschikbaar.
Populair ideeën zijn geladen.

Deel-container-bar

Cedric V.•4 jaar geleden Oostakkerdorp is omgevormd tot een fantastisch evenementenplein, de kermis en bruudruuster waren reeds de eersten die er gebruik van mochten maken, maar velen zullen nog volgen. Zowel grote als kleinere activiteiten, allen hebben één ding gemeen, allen willen door het uitbaten van een bar hun verenigingskas wat spijzen. Want, die kas is voor de verenigingen nodig om nieuwe materialen aan te kopen, activiteiten te organiseren voor hun leden, voor de inwoners van Oostakker, noem maar op.Het inrichten van een tijdelijke bar neemt vaak veel tijd in. Opzetten van een tent, toog, plaatsen van frigo's, spoelbakken, ... Tijd die kostbaar is en voor vele verenigingen nuttiger kan besteed worden.Daarnaast is dit voor vele verenigingen ook een grote kost, huren van materialen is immers al een eerste onkost die opgehaald moet worden eer er centjes in de kas van de vereniging kunnen komen.Daarom dienen we graag een voorstel in voor een mobiele bar container die door verenigingen gebruikt kan worden bij het organiseren van evenementen op en rond het evenementenplein.Een container die volledig ingericht is als bar, die makkelijk verplaatsbaar is en toegankelijk voor zowel jongere als oudere organisatoren. Een bar die makkelijk en veilig afsluitbaar is na elk event. Een bar die aantrekkelijk is en mensen ook aantrekt om eens dichterbij te komen kijken.Opbouw en stockering van deze mobiele bar kunnen we als Dekenij, eventueel met enkele handige vrijwilligers uit andere verenigingen, voor onze zorgen nemen.Graag hadden we via deze weg de subsidiëring bekomen om dit alles te verwezenlijken. Een mobiele bar container zal op termijn voor alle gebruikers renderen, maar hier zelf in investeren is voor de verenigingen een te grote startkost om te dragen.Graag uw steun, zodat Oostakker kan blijven organiseren en blijven groeien in alles wat we doen.Foto ter illustratie.🖐 Ik wil meehelpen aan dit project!

Rechtzetting van historische fouten

Cedric V.•5 jaar geleden Toen ik jong was, een 20-25 jaar geleden was het van het hele Skaldenpark geen sprake, toen was dit "texaco" een plek waar je als kind kampen kon bouwen, in grachten vissen,...20 jaar later komt er het idee van een ontkoppelingsgebied, een duidelijke natuurlijke grens tussen industrie en bewoning. Mooi, maar hier had men destijds rekening mee moeten houden.Nu zijn de randbewoners, waarvan hun zicht op natuur destijds werd ontnomen, 20 jaar later opnieuw de dupe. Na hun zicht, wordt ook hun tuin, hun vrijheid afgenomen.Dus, waarom niet het hele plan wissen, en in gesprek gaan met de bedrijven, en hen vragen, delen van hun gronden af te staan, want zij zijn de schuldige, zij zijn de oorzaak en de vervuiling. Inwoners van Oostakker hoeven hier niet de dupe van te zijn, de oplossing moet gezocht worden bij de bedrijven. Op hun gronden moet plaats gemaakt worden voor groen, recreatie, vijvers, een bloemenweide, en vele paden om te ontdekken, maar niet op de kap van inwoners.
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
Mogelijk gemaakt doorGo Vocal voorheen CitizenLab