Ga naar de hoofdinhoud

Je cookievoorkeuren - Stad Gent

Cookies accepteren helpt ons dit platform te verbeteren. Lees ons cookiebeleid.

Stad Gent Home
  • Home
  • Over
  • Veelgestelde vragen

Koen V.

Lid sinds 21 november 2022

Alle bijdrage die door deze deelnemer zijn ingediend

Er zijn 16 projecten beschikbaar.
Populair ideeën zijn geladen.

Zingende dakgoten

Koen V.•4 jaar geleden Het rabot, een echte Gentsche wijk met een grote geschiedenis, maar vroeger huisde onder de dakpannen van al die talrijke arbeiderswoningen, ook families van huismussen, onder de dakgoten bouwden de zwaluwen hun nesten, maar waar zijn ze nu?Ik zal graag, met jullie hulp, onze geliefde Stad Gent, Globaal de diervriendelijkste stad van Europa te willen maken, Dit door overal aan elke voor maar ook achtergevel een vogelhuisje te hangen, Dat mag ook insectenhotels zijn, maar ook iets voor de nichtje en neefjes van Batman.Ik wordt graag in de vroege ochtend begroet met het mooie gezang/getjilp van de kleine stadsvogeltjes, kool/pimpelmeesjes, roodborstjes, stadmussen, zwaluwen, ect.........insecten, de (nacht)vlinders met hun mooie kleuren, lieveheersbeestjes, meikevers, ect........Kan het Stad Gent misschien een ruimte voorzien waar er vrijwilligers van oude paletten, bouwpakketten kunnen maken van vogelkastjes/hotels, kunnen maken en zo distribueren naar scholen waar de jongeren het samensteken en versieren, Zo kunnen er overal in het Stad huisjes voor onze kleine vriendjes (kabouterkes(egels)) voorzien worden, naar een idee van Vogelopvangcentrum Beernem.Mensen die subsidies krijgen voor bv renovatie werken, het opvullen van de spouwmuren, zonnepanelen, dat deze mensen mogelijks verplicht kunnen worden om een kastje/hotel te hangen en te onderhouden. Is maar iets kleins dat wij terug vragen. Dit om het verlies van de huisvesting van deze geliefde dieren te compenseren. De zwaluwen kunnen hun nest niet méér maken vanwege teveel dakgoten uit composiet, hoort bij renovaties verboden te worden.Het Stad Gent mag zich natuurlijk ook laten inspireren door de Stad Utrecht. https://www.vogelbescherming.nl/actueel/bericht/utrecht-kiest-voor-diervriendelijk-bouwenHierbij vraag ik vooral aandacht voor deze vergeten, maar vooral geliefde dieren, ik zie jaar na jaar een terugloop aan stadsmussen, vleermuizen, ect....... maar toename van muggen en andere parasieten. Dit vooral door de verstedelijking, en moderne bouwtechnieken, en isolatiematerialen.Alvast bedankt.Met vriendelijke groetjesEen dierenvriend uit de 9000 ;)🖐 Ik wil meehelpen aan dit project!

Waar zijn onze stadsmussen?

Koen V.•4 jaar geleden Paar jaar geleden zat ik alleen aan het water, achterkant van het Vleeshuis een belegd broodje te eten, Juist voor mijn ogen was er een musje vriendelijk mijn aandacht aan het trekken, ik gaf een een klein stukje van mijn broodje, het vloog richting het vleeshuis, en verdween tussen de voegen van het oude gebouw, paar tellen later was het terug met haar of zijn acrobatische toeren. Maar nu zie ik deze mussen nog nauwelijks, waar zijn ze naar toe, hebben zij wel een huisje, en kindjes?Kan onze geliefde Stad Gent, misschien iets doen voor onze geliefde vriendjes.Ik zal graag, met jullie hulp, onze geliefde Stad Gent, Globaal de diervriendelijkste stad van Europa te willen maken, Dit door overal aan elke voor maar ook achtergevel een vogelhuisje te hangen, Dat mag ook insectenhotels zijn, maar ook iets voor de nichtje en neefjes van Batman.Ik wordt graag in de vroege ochtend begroet met het mooie gezang/getjilp van de kleine stadsvogeltjes, kool/pimpelmeesjes, roodborstjes, stadmussen, zwaluwen, ect...insecten, de (nacht)vlinders met hun mooie kleuren, lieveheersbeestjes, meikevers, ect....Kan het Stad Gent misschien een ruimte voorzien waar er vrijwilligers van oude paletten, bouwpakketten kunnen maken van vogelkastjes/hotels, kunnen maken en zo distribueren naar scholen waar de jongeren het samensteken en versieren, Zo kunnen er overal in het Stad huisjes voor onze kleine vriendjes voorzien worden, naar een idee van Vogelopvangcentrum Beernem.Mensen die subsidies krijgen voor bv renovatie werken, het opvullen van de spouwmuren, zonnepanelen, dat deze mensen mogelijks verplicht kunnen worden om een kastje/hotel te hangen en te onderhouden. Is maar iets kleins dat wij terug vragen. Dit om het verlies van de huisvesting van deze geliefde dieren te compenseren. De zwaluwen kunnen hun nest niet méér maken vanwege teveel dakgoten uit composiet, hoort bij renovaties verboden te worden.Het Stad Gent mag zich natuurlijk ook laten inspireren door de Stad Utrecht. https://www.vogelbescherming.nl/actueel/bericht/utrecht-kiest-voor-diervriendelijk-bouwenHierbij vraag ik vooral aandacht voor deze vergeten, maar vooral geliefde dieren, ik zie jaar na jaar een terugloop aan stadsmussen, vleermuizen, ect....... maar toename van muggen en andere parasieten. Dit vooral door de verstedelijking, en moderne bouwtechnieken, en isolatiematerialen.Met vriendelijke groetjesEen dierenvriend uit de 9000 ;)🖐 Ik wil meehelpen aan dit project!

vogelstraten en vogelhuisje

Koen V.•4 jaar geleden Persoonlijk heb ik een band met Wondelgem, jaren daar gewoond, in een straat genoemd naar een vogel, maar er zijn in Wondelgem zo veel straatnamen met een vogel erin, daarmee de vraag aan het Stad Gent.Ik zal graag, met jullie hulp, onze geliefde Stad Gent, Globaal de diervriendelijkste stad van Europa te willen maken, Dit door overal aan elke voor maar ook achtergevel een vogelhuisje te hangen, Dat mag ook insectenhotels zijn, maar ook iets voor de nichtje en neefjes van Batman.Ik wordt graag in de vroege ochtend begroet met het mooie gezang/getjilp van de kleine stadsvogeltjes, kool/pimpelmeesjes, roodborstjes, stadmussen, zwaluwen, ect.........insecten, de (nacht)vlinders met hun mooie kleuren, lieveheersbeestjes, meikevers, ect........Kan het Stad Gent misschien een ruimte voorzien waar er vrijwilligers van oude paletten, bouwpakketten kunnen maken van vogelkastjes/hotels, kunnen maken en zo distribueren naar scholen waar de jongeren het samensteken en versieren, Zo kunnen er overal in het Stad huisjes voor onze kleine vriendjes (kabouterkes(egels)) voorzien worden, naar een idee van Vogelopvangcentrum Beernem.Mensen die subsidies krijgen voor bv renovatie werken, het opvullen van de spouwmuren, zonnepanelen, dat deze mensen mogelijks verplicht kunnen worden om een kastje/hotel te hangen en te onderhouden. Is maar iets kleins dat wij terug vragen. Dit om het verlies van de huisvesting van deze geliefde dieren te compenseren. De zwaluwen kunnen hun nest niet méér maken vanwege teveel dakgoten uit composiet, hoort bij renovaties verboden te worden.Het Stad Gent mag zich natuurlijk ook laten inspireren door de Stad Utrecht. https://www.vogelbescherming.nl/actueel/bericht/utrecht-kiest-voor-diervriendelijk-bouwenHierbij vraag ik vooral aandacht voor deze vergeten, maar vooral geliefde dieren, ik zie jaar na jaar een terugloop aan stadsmussen, vleermuizen, ect....... maar toename van muggen en andere parasieten. Dit vooral door de verstedelijking, en moderne bouwtechnieken, en isolatiematerialen.Alvast bedankt.Met vriendelijke groetjesEen dierenvriend uit de 9000 ;)🖐 Ik wil meehelpen aan dit project!

Batman tegen de knijten

Koen V.•4 jaar geleden 1 vd natuurlijke manieren om de knijten te bestrijden, is gebruik maken van de vleermuizen, daarmee dat ik met de volgende vraag zit.Ik zal graag, met jullie hulp, onze geliefde Stad Gent, Globaal de diervriendelijkste stad van Europa te willen maken, Dit door overal aan elke voor maar ook achtergevel een vogelhuisje te hangen, Dat mag ook insectenhotels zijn, maar ook iets voor de nichtje en neefjes van Batman.Ik wordt graag in de vroege ochtend begroet met het mooie gezang/getjilp van de kleine stadsvogeltjes, kool/pimpelmeesjes, roodborstjes, stadmussen, zwaluwen, ect.........insecten, de (nacht)vlinders met hun mooie kleuren, lieveheersbeestjes, meikevers, ect........Kan het Stad Gent misschien een ruimte voorzien waar er vrijwilligers van oude paletten, bouwpakketten kunnen maken van vogelkastjes/hotels, kunnen maken en zo distribueren naar scholen waar de jongeren het samensteken en versieren, Zo kunnen er overal in het Stad huisjes voor onze kleine vriendjes (kabouterkes(egels)) voorzien worden, naar een idee van Vogelopvangcentrum Beernem.Mensen die subsidies krijgen voor bv renovatie werken, het opvullen van de spouwmuren, zonnepanelen, dat deze mensen mogelijks verplicht kunnen worden om een kastje/hotel te hangen en te onderhouden. Is maar iets kleins dat wij terug vragen. Dit om het verlies van de huisvesting van deze geliefde dieren te compenseren. De zwaluwen kunnen hun nest niet méér maken vanwege teveel dakgoten uit composiet, hoort bij renovaties verboden te worden.Het Stad Gent mag zich natuurlijk ook laten inspireren door de Stad Utrecht. https://www.vogelbescherming.nl/actueel/bericht/utrecht-kiest-voor-diervriendelijk-bouwenHierbij vraag ik vooral aandacht voor deze vergeten, maar vooral geliefde dieren, ik zie jaar na jaar een terugloop aan stadsmussen, vleermuizen, ect....... maar toename van muggen en andere parasieten. Dit vooral door de verstedelijking, en moderne bouwtechnieken, en isolatiematerialen.Alvast bedankt.Met vriendelijke groetjesEen dierenvriend uit de 9000 ;)

Zwaluwen terug verwelkomen

Koen V.•4 jaar geleden Mariakerke, is ongetwijfeld enorm trots op hun natuurgebied, en toch vraag ik iets méér. Dit voor onze kleine vergeten vriendjes.Ik zal graag, met jullie hulp, onze geliefde Stad Gent, Globaal de diervriendelijkste stad van Europa te willen maken, Dit door overal aan elke voor maar ook achtergevel een vogelhuisje te hangen, Dat mag ook insectenhotels zijn, maar ook iets voor de nichtje en neefjes van Batman.Ik wordt graag in de vroege ochtend begroet met het mooie gezang/getjilp van de kleine stadsvogeltjes, kool/pimpelmeesjes, roodborstjes, stadmussen, zwaluwen, ect.........insecten, de (nacht)vlinders met hun mooie kleuren, lieveheersbeestjes, meikevers, ect........Kan het Stad Gent misschien een ruimte voorzien waar er vrijwilligers van oude paletten, bouwpakketten kunnen maken van vogelkastjes/hotels, kunnen maken en zo distribueren naar scholen waar de jongeren het samensteken en versieren, Zo kunnen er overal in het Stad huisjes voor onze kleine vriendjes (kabouterkes(egels)) voorzien worden, naar een idee van Vogelopvangcentrum Beernem.Mensen die subsidies krijgen voor bv renovatie werken, het opvullen van de spouwmuren, zonnepanelen, dat deze mensen mogelijks verplicht kunnen worden om een kastje/hotel te hangen en te onderhouden. Is maar iets kleins dat wij terug vragen. Dit om het verlies van de huisvesting van deze geliefde dieren te compenseren. De zwaluwen kunnen hun nest niet méér maken vanwege teveel dakgoten uit composiet, hoort bij renovaties verboden te worden.Het Stad Gent mag zich natuurlijk ook laten inspireren door de Stad Utrecht. https://www.vogelbescherming.nl/actueel/bericht/utrecht-kiest-voor-diervriendelijk-bouwenHierbij vraag ik vooral aandacht voor deze vergeten, maar vooral geliefde dieren, ik zie jaar na jaar een terugloop aan stadsmussen, vleermuizen, ect....... maar toename van muggen en andere parasieten. Dit vooral door de verstedelijking, en moderne bouwtechnieken, en isolatiematerialen.Alvast bedankt.Met vriendelijke groetjesEen dierenvriend uit de 9000 ;)🖐 Ik wil meehelpen aan dit project!

egel invasie

Koen V.•4 jaar geleden Uustakker, nog met jullie vele tuintjes, waar er vermoedelijk ook wel veel wilde stekelvarkens rondlopen, Zal ik jullie hulp willen vragen voor het volgende.Ik zal graag, met jullie hulp, onze geliefde Stad Gent, Globaal de diervriendelijkste stad van Europa te willen maken, Dit door overal aan elke voor maar ook achtergevel een vogelhuisje te hangen, Dat mag ook insectenhotels zijn, maar ook iets voor de nichtje en neefjes van Batman.Ik wordt graag in de vroege ochtend begroet met het mooie gezang/getjilp van de kleine stadsvogeltjes, kool/pimpelmeesjes, roodborstjes, stadmussen, zwaluwen, ect.........insecten, de (nacht)vlinders met hun mooie kleuren, lieveheersbeestjes, meikevers, ect........Kan het Stad Gent misschien een ruimte voorzien waar er vrijwilligers van oude paletten, bouwpakketten kunnen maken van vogelkastjes/hotels, kunnen maken en zo distribueren naar scholen waar de jongeren het samensteken en versieren, Zo kunnen er overal in het Stad huisjes voor onze kleine vriendjes (kabouterkes(egels)) voorzien worden, naar een idee van Vogelopvangcentrum Beernem.Mensen die subsidies krijgen voor bv renovatie werken, het opvullen van de spouwmuren, zonnepanelen, dat deze mensen mogelijks verplicht kunnen worden om een kastje/hotel te hangen en te onderhouden. Is maar iets kleins dat wij terug vragen. Dit om het verlies van de huisvesting van deze geliefde dieren te compenseren. De zwaluwen kunnen hun nest niet méér maken vanwege teveel dakgoten uit composiet, hoort bij renovaties verboden te worden.Het Stad Gent mag zich natuurlijk ook laten inspireren door de Stad Utrecht. https://www.vogelbescherming.nl/actueel/bericht/utrecht-kiest-voor-diervriendelijk-bouwenHierbij vraag ik vooral aandacht voor deze vergeten, maar vooral geliefde dieren, ik zie jaar na jaar een terugloop aan stadsmussen, vleermuizen, ect....... maar toename van muggen en andere parasieten. Dit vooral door de verstedelijking, en moderne bouwtechnieken, en isolatiematerialen.Alvast bedankt.Met vriendelijke groetjesEen dierenvriend uit de 9000 ;)🖐 Ik wil meehelpen aan dit project!

Ooievaars en andere stadsvogels

Koen V.•4 jaar geleden Ongelofelijk de max, dat jullie een echte ooievaar in de wijk hebben. Toch zouden er méér echte wilde dieren in Gent moeten komen. daarmee dat ik klein beetje méér vraag van iedereen.Ik zal graag, met jullie hulp, onze geliefde Stad Gent, Globaal de diervriendelijkste stad van Europa te willen maken, Dit door overal aan elke voor maar ook achtergevel een vogelhuisje te hangen, Dat mag ook insectenhotels zijn, maar ook iets voor de nichtje en neefjes van Batman.Ik wordt graag in de vroege ochtend begroet met het mooie gezang/getjilp van de kleine stadsvogeltjes, kool/pimpelmeesjes, roodborstjes, stadmussen, zwaluwen, ect.........insecten, de (nacht)vlinders met hun mooie kleuren, lieveheersbeestjes, meikevers, ect........Kan het Stad Gent misschien een ruimte voorzien waar er vrijwilligers van oude paletten, bouwpakketten kunnen maken van vogelkastjes/hotels, kunnen maken en zo distribueren naar scholen waar de jongeren het samensteken en versieren, Zo kunnen er overal in het Stad huisjes voor onze kleine vriendjes (kabouterkes(egels)) voorzien worden, naar een idee van Vogelopvangcentrum Beernem.Mensen die subsidies krijgen voor bv renovatie werken, het opvullen van de spouwmuren, zonnepanelen, dat deze mensen mogelijks verplicht kunnen worden om een kastje/hotel te hangen en te onderhouden. Is maar iets kleins dat wij terug vragen. Dit om het verlies van de huisvesting van deze geliefde dieren te compenseren. De zwaluwen kunnen hun nest niet méér maken vanwege teveel dakgoten uit composiet, hoort bij renovaties verboden te worden.Het Stad Gent mag zich natuurlijk ook laten inspireren door de Stad Utrecht. https://www.vogelbescherming.nl/actueel/bericht/utrecht-kiest-voor-diervriendelijk-bouwenHierbij vraag ik vooral aandacht voor deze vergeten, maar vooral geliefde dieren, ik zie jaar na jaar een terugloop aan stadsmussen, vleermuizen, ect....... maar toename van muggen en andere parasieten. Dit vooral door de verstedelijking, en moderne bouwtechnieken, en isolatiematerialen.Alvast bedankt.Met vriendelijke groetjesEen dierenvriend uit de 9000 ;)🖐 Ik wil meehelpen aan dit project!

Fluitende dakpannen

Koen V.•4 jaar geleden een echte Gentsche wijk met een grote geschiedenis, maar vroeger huisde onder de dakpannen van al die talrijke arbeiderswoningen, ook families van huismussen, onder de dakgoten bouwden de zwaluwen hun nesten, maar waar zijn ze nu?Ik zal graag, met jullie hulp, onze geliefde Stad Gent, Globaal de diervriendelijkste stad van Europa te willen maken, Dit door overal aan elke voor maar ook achtergevel een vogelhuisje te hangen, Dat mag ook insectenhotels zijn, maar ook iets voor de nichtje en neefjes van Batman.Ik wordt graag in de vroege ochtend begroet met het mooie gezang/getjilp van de kleine stadsvogeltjes, kool/pimpelmeesjes, roodborstjes, stadmussen, zwaluwen, ect.........insecten, de (nacht)vlinders met hun mooie kleuren, lieveheersbeestjes, meikevers, ect........Kan het Stad Gent misschien een ruimte voorzien waar er vrijwilligers van oude paletten, bouwpakketten kunnen maken van vogelkastjes/hotels, kunnen maken en zo distribueren naar scholen waar de jongeren het samensteken en versieren, Zo kunnen er overal in het Stad huisjes voor onze kleine vriendjes (kabouterkes(egels)) voorzien worden, naar een idee van Vogelopvangcentrum Beernem.Mensen die subsidies krijgen voor bv renovatie werken, het opvullen van de spouwmuren, zonnepanelen, dat deze mensen mogelijks verplicht kunnen worden om een kastje/hotel te hangen en te onderhouden. Is maar iets kleins dat wij terug vragen. Dit om het verlies van de huisvesting van deze geliefde dieren te compenseren. De zwaluwen kunnen hun nest niet méér maken vanwege teveel dakgoten uit composiet, hoort bij renovaties verboden te worden.Het Stad Gent mag zich natuurlijk ook laten inspireren door de Stad Utrecht. https://www.vogelbescherming.nl/actueel/bericht/utrecht-kiest-voor-diervriendelijk-bouwenHierbij vraag ik vooral aandacht voor deze vergeten, maar vooral geliefde dieren, ik zie jaar na jaar een terugloop aan stadsmussen, vleermuizen, ect....... maar toename van muggen en andere parasieten. Dit vooral door de verstedelijking, en moderne bouwtechnieken, en isolatiematerialen.Alvast bedankt.Met vriendelijke groetjesEen dierenvriend uit de 9000 ;)🖐 Ik wil meehelpen aan dit project!

opknappen van de zittribunes watersportbaan.

Koen V.•4 jaar geleden Bij mooi weer (dag als nacht), en bij sportevenementen worden de zit/sta tribunes aan de watersportbaan, veel gebruikt, Na deze +60jaar, mogen ze wel eens opgefrist worden met vele kleuren en vormen.🖐 Ik wil meehelpen aan dit project!

Bloemekes en bijtjes/vlinders

Koen V.•4 jaar geleden Als men tegen mij over bloemen praat, denk ik ook aan de bijtjes die daar voor zorgen. Maar in de bloemekes wijk zie ik niet zoveel insectenhotels. Daarmee mijn vraag achter méér bijtjes voor de Bloemekeswijk.Ik zal graag, met jullie hulp, onze geliefde Stad Gent, Globaal de diervriendelijkste stad van Europa te willen maken, Dit door overal aan elke voor maar ook achtergevel een vogelhuisje te hangen, Dat mag ook insectenhotels zijn, maar ook iets voor de nichtje en neefjes van Batman.Ik wordt graag in de vroege ochtend begroet met het mooie gezang/getjilp van de kleine stadsvogeltjes, kool/pimpelmeesjes, roodborstjes, stadmussen, zwaluwen, ect....insecten, de (nacht)vlinders met hun mooie kleuren, lieveheersbeestjes, meikevers, ect....Kan het Stad Gent misschien een ruimte voorzien waar er vrijwilligers van oude paletten, bouwpakketten kunnen maken van vogelkastjes/hotels, kunnen maken en zo distribueren naar scholen waar de jongeren het samensteken en versieren, Zo kunnen er overal in het Stad huisjes voor onze kleine vriendjes (egels )voorzien worden, naar een idee van Vogelopvangcentrum Beernem.Mensen die subsidies krijgen voor bv renovatie werken, het opvullen van de spouwmuren, zonnepanelen, dat deze mensen mogelijks verplicht kunnen worden om een kastje/hotel te hangen en te onderhouden. Is maar iets kleins dat wij terug vragen. Dit om het verlies van de huisvesting van deze geliefde dieren te compenseren. De zwaluwen kunnen hun nest niet méér maken vanwege teveel dakgoten uit composiet, hoort bij renovaties verboden te worden.Het Stad Gent mag zich natuurlijk ook laten inspireren door de Stad Utrecht. https://www.vogelbescherming.nl/actueel/bericht/utrecht-kiest-voor-diervriendelijk-bouwenHierbij vraag ik vooral aandacht voor deze vergeten, maar vooral geliefde dieren, ik zie jaar na jaar een terugloop aan stadsmussen, vleermuizen, ect.... maar toename van muggen en andere parasieten. Dit vooral door de verstedelijking, en moderne bouwtechnieken, en isolatiematerialen.Met vriendelijke groetjesEen dierenvriend uit de 9000 ;)🖐 Ik wil meehelpen aan dit project!

Ooievaarsnest

Koen V.•4 jaar geleden Er is in Nieuw Gent een ooievaar geland, maar wij willen hem een nest geven.Ik zal graag, met jullie hulp, onze geliefde Stad Gent, Globaal de diervriendelijkste stad van Europa te willen maken, Dit door overal aan elke voor maar ook achtergevel een vogelhuisje te hangen, Dat mag ook insectenhotels zijn, maar ook iets voor de nichtje en neefjes van Batman.Ik wordt graag in de vroege ochtend begroet met het mooie gezang/getjilp van de kleine stadsvogeltjes, kool/pimpelmeesjes, roodborstjes, stadmussen, zwaluwen, ect.........insecten, de (nacht)vlinders met hun mooie kleuren, lieveheersbeestjes, meikevers, ect........Kan het Stad Gent misschien een ruimte voorzien waar er vrijwilligers van oude paletten, bouwpakketten kunnen maken van vogelkastjes/hotels, kunnen maken en zo distribueren naar scholen waar de jongeren het samensteken en versieren, Zo kunnen er overal in het Stad huisjes voor onze kleine vriendjes (kabouterkes(egels)) voorzien worden, naar een idee van Vogelopvangcentrum Beernem.Mensen die subsidies krijgen voor bv renovatie werken, het opvullen van de spouwmuren, zonnepanelen, dat deze mensen mogelijks verplicht kunnen worden om een kastje/hotel te hangen en te onderhouden. Is maar iets kleins dat wij terug vragen. Dit om het verlies van de huisvesting van deze geliefde dieren te compenseren. De zwaluwen kunnen hun nest niet méér maken vanwege teveel dakgoten uit composiet, hoort bij renovaties verboden te worden.Het Stad Gent mag zich natuurlijk ook laten inspireren door de Stad Utrecht. https://www.vogelbescherming.nl/actueel/bericht/utrecht-kiest-voor-diervriendelijk-bouwenHierbij vraag ik vooral aandacht voor deze vergeten, maar vooral geliefde dieren, ik zie jaar na jaar een terugloop aan stadsmussen, vleermuizen, ect....... maar toename van muggen en andere parasieten. Dit vooral door de verstedelijking, en moderne bouwtechnieken, en isolatiematerialen.Alvast bedankt.Met vriendelijke groetjesEen dierenvriend uit de 9000 ;)🖐 Ik wil meehelpen aan dit project!

Stadsmussen

Koen V.•4 jaar geleden Ledeberg, een echte Gentsche wijk met een grote geschiedenis, maar vroeger huisde onder de dakpannen van al die talrijke arbeiderswoningen, ook families van huismussen, onder de dakgoten bouwden de zwaluwen hun nesten, maar waar zijn ze nu?Ik zal graag, met jullie hulp, onze geliefde Stad Gent, Globaal de diervriendelijkste stad van Europa te willen maken, Dit door overal aan elke voor maar ook achtergevel een vogelhuisje te hangen, Dat mag ook insectenhotels zijn, maar ook iets voor de nichtje en neefjes van Batman.Ik wordt graag in de vroege ochtend begroet met het mooie gezang/getjilp van de kleine stadsvogeltjes, kool/pimpelmeesjes, roodborstjes, stadmussen, zwaluwen, ect.........insecten, de (nacht)vlinders met hun mooie kleuren, lieveheersbeestjes, meikevers, ect........Kan het Stad Gent misschien een ruimte voorzien waar er vrijwilligers van oude paletten, bouwpakketten kunnen maken van vogelkastjes/hotels, kunnen maken en zo distribueren naar scholen waar de jongeren het samensteken en versieren, Zo kunnen er overal in het Stad huisjes voor onze kleine vriendjes (kabouterkes(egels)) voorzien worden, naar een idee van Vogelopvangcentrum Beernem.Mensen die subsidies krijgen voor bv renovatie werken, het opvullen van de spouwmuren, zonnepanelen, dat deze mensen mogelijks verplicht kunnen worden om een kastje/hotel te hangen en te onderhouden. Is maar iets kleins dat wij terug vragen. Dit om het verlies van de huisvesting van deze geliefde dieren te compenseren. De zwaluwen kunnen hun nest niet méér maken vanwege teveel dakgoten uit composiet, hoort bij renovaties verboden te worden.Het Stad Gent mag zich natuurlijk ook laten inspireren door de Stad Utrecht. https://www.vogelbescherming.nl/actueel/bericht/utrecht-kiest-voor-diervriendelijk-bouwenHierbij vraag ik vooral aandacht voor deze vergeten, maar vooral geliefde dieren, ik zie jaar na jaar een terugloop aan stadsmussen, vleermuizen, ect....... maar toename van muggen en andere parasieten. Dit vooral door de verstedelijking, en moderne bouwtechnieken, en isolatiematerialen.Met vriendelijke groetjesEen dierenvriend uit de 9000 ;)🖐 Ik wil meehelpen aan dit project!

De rondste picknicktafel

Koen V.•4 jaar geleden De rondste picknicktafel van Gent, voor 12 tot 20 mensen die gezamenlijk kunnen picknicken, verbinden, vergaderen in het openlucht, liefst met een gender neutrale sanitaire voorziening in de buurt. In Gent bestaat blijkbaar al de langste, wij willen de rondste, of de kleurrijkste, of .....Alvast bedankt. gr🖐 Ik wil meehelpen aan dit project!

Toegankelijke Digipunt

Koen V.•4 jaar geleden In de wijk Watersportbaan zelf een toegankelijke digipunt. Het is merkbaar dat in deze wijk de digitale kloof nog steeds groot is.🖐 Ik wil meehelpen aan dit project!

minus one + Rabotpark 2.0

Koen V.•4 jaar geleden Het concept van Minus one en het Rabotpark, met dat sportinfrastructuur en picknick gelegen heden, en jongeren ontmoetingscentrum, Dat is wat deze wijk ook nodig heeft. Aan de Yachtdreef zal dat het leukste zijn.🖐 Ik wil meehelpen aan dit project!

Schaak/damtafel

Koen V.•4 jaar geleden Hier en daar in de wijk schaak/damtafels te plaatsen. bv aan de bocht.🖐 Ik wil meehelpen aan dit project!
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
Mogelijk gemaakt doorGo Vocal voorheen CitizenLab