Ga naar de hoofdinhoud

Je cookievoorkeuren - Stad Gent

Cookies accepteren helpt ons dit platform te verbeteren. Lees ons cookiebeleid.

Stad Gent Home
  • Home
  • Over
  • Veelgestelde vragen

P G.

Lid sinds 29 december 2021

Alle bijdrage die door deze deelnemer zijn ingediend

Er zijn 5 projecten beschikbaar.
Populair ideeën zijn geladen.

commentaren bij de voorstellen

P G.•2 jaar geleden Als ik al deze voorstellen lees kan ik enkel tot dit beluit komen.We hebben in Sint-Amandsberg met z'n allen heel veel geluk dat we nog leven.Want er is overal veel te veel verkeer ,dat dan ook nog eens overal te vlug rijdt.Ik weet niet welke maatstaven er worden gehandhaafd .Maar dat zijn zeker niet die van het grootste deel van de bewoners.Maar gelukkig is er een superman die het voor ons allemaal leefbaarder gaat maken ,in zijn gedacht toch.We hebben het laatste nog niet gezien van die leukert.Positief blijven misschien komen er wel verbeteringen, maar twijfel er sterk aan.

Ter info zone 30 niet goed voor milieu

P G.•4 jaar geleden https://www.msn.com/nl-be/auto/nieuws/30km-u-beter-voor-het-milieu-dit-onderzoek-bewijst-het-tegendeel/ar-AANMBwb?ocid=seOp deze link vindt je een onderzoek dat aantoont dat 30km/u niet goed is voor het milieu.Dit wil niet zeggen dat waar voor de verkeersveiligheid zone 30 nodig is er niet een moet aangelegd worden.Maar enkel om bewust te zijn, dat waar er niet strikt noodzakelijk zone's 30 nodig zijn er geen in het rond moeten gestrooid worden.

uitstoot zone 30 onderzoek

P G.•4 jaar geleden https://www.msn.com/nl-be/auto/nieuws/30km-u-beter-voor-het-milieu-dit-onderzoek-bewijst-het-tegendeel/ar-AANMBwb?ocid=se

Enkel zone 30 waar nodig voor veiligheid,voor milieu nefast

P G.•4 jaar geleden In bijlage studie die aanwijst dat 30km/h rijden zeer slecht is voor de uitstoot.Dus zone 30 zoals bijvoorbeeld in de Leo Tertzweillaan is onzinnig een van de beste en veiligste straten van Gent.Alle weggebruikers perfect gescheiden van elkaar in die straat. Dus enkel resultaat van de 30 is milieuvervuiling.

Geen circus van maken!

P G.•4 jaar geleden Geen knips meer ook geen verdoken zoals voorzien in de A Baeyensstraat.Geen lusjes maken, is meer kilometers dus meer uitstoot.Ook minder veilig daardoor, in en uitrijden van(smalle)straten zijn extra manoeuvers .Rechtdoor rijden is nog altijd het veiligste.Daarbij de mindere last in ontweken straat, verplaatst zich naar het te volgen omweg.Als dit is om te ontraden de auto te gebruiken is dit zeer asociaal.Daarbij zit je in de zakken van de mensen door meer km te moeten rijden.Is mss wel iets voor de raad van state.Fietsstraten, de Gergardstraat en de Achterstraat zijn daar uitnodigend voor.Maar nergens anders in ST.-Amandsberg.Men mag er geen fietsers voorbij rijden door zogezegd te weinig plaats,maar de fietsers die je kruist hebben die dan plotseling meer plaats?Dit is enkel maar goed om tweedracht te zaaien tussen fietsers en automobilisten.Dit is niet nodig voor verstandige mensen,die gedragen zich veilig in het verkeer.Om ze aan scholen in te voeren zelfde argument verstand gebruiken.En in de school buurten kan men niet voorbij de fietsers door de vele scholieren die soms met 4 naast elkaar rijden.Tot slot is dit maar tweemaal per dag en dat enkel op schooldagen(38 weken per jaar)Verkeersdrempels,Oke goed maar dan wel die voldoen aan de geldende voorschriften.In Gent moet je echt zoeken om reglementair aangelegde te vinden.Verder voor iedereen veilige verplaatsingen toegewenst.MVG
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
Mogelijk gemaakt doorGo Vocal voorheen CitizenLab